Air France

Det stolta franska flygbolaget rekryterar piloter igen, det slår mig att jag kanske har en chans.. men vill jag? Jag har aldrig tänkt mig som kommersiell pilot och jag känner inte för att byta bana så pass radikalt för tillfället, jag flyger ju som hobby!

I söndags var det flyguppvisning på en flygbas söder om stan. Som de flesta dagar den här månaden regnade det precis hela dagen, stod med min fransyska vän och hennes pojkvän i regnet i tre timmar i princip bara för att få se 380:n flyga förbi två gånger.. dyngsur och kall om fötterna var jag måttligt imponerad när den till sist kom, "jaha, ett flygplan". Fick ett gäng bilder men ingen bra, här är ett urval:


image120
Airbus Beluga - transportflygplan baserat på A300-600

image121
Dess interiör, dimensionerad för att frakta flygplanskroppar

image122
DC3 - lärde mig till ett prov nyligen att den introducerades 1935, längesen!

image123
Självaste 380:n, plats för 555 glada passagerare i normalvarianten

image124
Samma flygplan i attack-mode inför en fly-by lågt över fältet

image125
Världens minsta tvåmotoriga flygplan och världens på flera plan största flygplan i samma bild :)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad sött att man kan öppna "motorhuven" på planet! :)

2008-05-29 @ 23:21:16
URL: http://melajjza.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0