Nördig statistik

Det här med ny kamera fick mig att fundera, hur många kameror äger jag? Eftersom det var ganska snabbt uttänkt kom jag snart att fundera på hur många motorer jag äger.. Inte ens jag har dock orkat räkna exakt, en uppskattning följer:

Antal kameror: 6 st (två dedikerade, två webkameror, två mobilkameror)

Motorer:
I min elektronikutrustning: minst 32 st (cd-läsare, hårddiskar, objektiv, vibratortelefon)
I bilen: minst 19 st (förbränningsmotorn, elhissar, fläktar, pumpar, torkare, cd-läsare)
Övrigt: 2 fläktar i min vinkyl, 2 fläktar hemma, 1 komplett mopedmotor.

Som jämförelse har en välutrustad Mercedes S-klass uppåt 140 motorer :)

Några frågor dök upp också, huvudstrålkastarnas nivåreglering på en bil, hur funkar det? Jag antog en motorlös konstruktion.. Bildstabilisering i kameror fungerar tydligen med elektromagneter.

Idag tvättade jag min bil för första gången här nere för övrigt, den var smutsig! Tyvärr hade jag ingen högtryckstvätt utan fick köra den klassiska "svampen direkt på smutsen"-metoden som repar ganska rejält. Hur som helst så blir inte bilen så smutsig här nere så det får fungera, den blev glansig och fin i alla fall.

Kommentarer
Postat av: André

=/ skulle ta emot enormt att göra så, men vad gör man utan utrustning?

2008-02-23 @ 20:31:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0