Med luft under vingarna

I all hast bestämde vi att idag var dagen då vi skulle börja flyga, segelflyg alltså.. Det var jag, en klasskompis och en kille från ettan som åkte till en flygklubb i närheten som vi valt. Efter lite administration var vi inskrivna i klubben, försäkrade och på väg ut på fältet för vår första flygning. Jag har ju redan flugit en gång, under introduktionsveckorna på KTH, och flygningen idag skilde sig inte mycket från den tidigare, förutom att vi inte loopade :) Det blev väl 10-15 minuters flygning i solnedgången där jag provade spakarna några minuter och killen snackade flygteori under tiden.

Det tog trots allt hela eftermiddagen i blåsten och kylan på fältet, det var många som ville flyga, främst folk med certifikat men som behövde en flygning med instruktör för att se till att allt fungerade. Efter att ha rullat ihop alla rep och rullat in flygmaskinerna i hangaren var vi tre från skolan på väg till bilarna igen, då ropade de efter oss och bjöd in oss till fältets egen bar för att dricka öl! Sammantaget verkar det vara väldigt "hemtrevligt" (som man brukar kalla det) på min flygklubb, det finns till och med en klubbkatt som jag gosat med :) Framöver har jag nu bara att slå en signal och komma förbi och flyga tors-sön i princip hur mycket jag vill... så länge plånboken tillåter, även om skolan subventionerar så är det långt ifrån gratis. Jag tog inga bilder idag, ville inte dra fram kameran det första jag gjorde, men jag slänger i alla fall in en Google Earth-bild med fältet sett från norr, det är hyfsat kuperat och bergen ligger ju nära, landskapet är något mer inspirerat än kring Långtora och Uppsala-fältet i Sverige.



Kommentarer
Postat av: Mamman

Nu blir jag orolig...

2008-02-03 @ 20:19:09
Postat av: Lisa

Dammsugaren har en effekt på 2200 W. Motorstyrka kanske är fel uttryckt, vad vet jag... Jag har som sagt alla möjliga olika discoverykanaler, igår såg jag det sjukaste av alla sjuka program, berättar om det sen nån gång.

2008-02-06 @ 17:03:40
URL: http://melajjza.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0