À propos

À propos de bilderna i förra inlägget, som ju var av tveksam bildkvalitet så kommer jag idag med en glad nyhet åt alla bloggläsare.. Jag har gått och köpt mig en ny kamera, en av toppmodellerna i kompaktsegmentet, även kallad årets kamera -08 (har jag för mig). Tänkte åkte och kolla priserna i Andorra men eftersom ingen hade lust att följa med köpte jag den till slut över internet här istället, till ett fördelaktigt pris. Det blev, efter ett tips, en Panasonic Lumix fx100; otroligt kompakt, med schysst Leica-optik och 12 Mpix, dvs. fler pixlar än min systemkamera. Poängen med att köpa en annan kamera är att tillfällena för att bära runt på en nära kilotung stor pjäs är begränsade, dessutom drar jag mig för att fota folk med den, känns för "seriöst", som en fotograf. Min kompaktkamera syftar till att smälta in lite mer i mängden, fota folk på partaj bl.a, samt att ha en liten kamera som alltid passar i fickan och därmed alltid finns tillgänglig! Dvs. fler bilder till folket! Systemkameran finner sin roll i det fotografiska skapandet där inställningsmöjligheterna avgör, eller vid tillfällen där dess snabbhet och oslagbara optik behövs.

Jag bjuder som ett exempel på en testbild, ett självporträtt faktiskt :) (en skäggig variant, det sägs att jag ser äldre ut med lite skägg, jag föredrar 3 dagars-skägg men tråkigt nog inträffar ju det bara var tredje dag)

image79

Samt själva pjäsen..

image80

Kommentarer
Postat av: Nicole

Haha vad rolig du är! Det låter toppen!

2008-02-15 @ 18:53:10
URL: http://frokenerikssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0