La sea
Nu har jag lov i två veckor, tänkte bara börja med att klargöra det..
I fredags kväll kollade vi på Top Gun i mitt rum, det är nog den film jag sett flest gånger och den är fortfarande lika bra! Musiken, flygplanen, stämningen.. wunderbar! Man får liksom lust att bli flygvapenpilot bara för att få uppleva det mest extrema som finns i flygväg, men jag tror jag håller mig till segelflyg för stunden. Är inte så intresserad av krigsföring och allt som hör till, skulle mest vilja ha en combat-flygmaskin för nöjes skull, men det är nog för mycket begärt. Sent på kvällen bestämdes det att vi skulle till stranden och Montpellier dagen efter, sagt och gjort. Det blev till sist bara jag, italienaren, spanjoren och fransyskan som åkte, bilder finns här.
Igår var jag och flög igen och så vitt jag kan minnas var det första helgdagen på plats och skillnaden var markant. Det var rejält med folk på fältet och vi hade som mest 9 segelmaskiner i luften, längsta flygningen var långt över tre timmar och han var tvungen att landa mest på grund av regnvädret som drog in på kvällen. Jag gjorde en flygning på en timme som dessutom per definition inte var lokal, dvs. vi flög så pass långt ifrån fältet att vi inte hade kommit tillbaka om det inte funnits lyft på vägen. Samma instruktör gjorde ett par timmar senare en rejält nervös landning med en elev när det just inte fanns lyft kvar och de hade för låg höjd för att landa korrekt. Han kom in vinkelrätt mot fältet längs halva banlängden och girade in för landning bara några meter över marken.
Idag är det dåligt väder så jag ska plugga en del..
I fredags kväll kollade vi på Top Gun i mitt rum, det är nog den film jag sett flest gånger och den är fortfarande lika bra! Musiken, flygplanen, stämningen.. wunderbar! Man får liksom lust att bli flygvapenpilot bara för att få uppleva det mest extrema som finns i flygväg, men jag tror jag håller mig till segelflyg för stunden. Är inte så intresserad av krigsföring och allt som hör till, skulle mest vilja ha en combat-flygmaskin för nöjes skull, men det är nog för mycket begärt. Sent på kvällen bestämdes det att vi skulle till stranden och Montpellier dagen efter, sagt och gjort. Det blev till sist bara jag, italienaren, spanjoren och fransyskan som åkte, bilder finns här.
Igår var jag och flög igen och så vitt jag kan minnas var det första helgdagen på plats och skillnaden var markant. Det var rejält med folk på fältet och vi hade som mest 9 segelmaskiner i luften, längsta flygningen var långt över tre timmar och han var tvungen att landa mest på grund av regnvädret som drog in på kvällen. Jag gjorde en flygning på en timme som dessutom per definition inte var lokal, dvs. vi flög så pass långt ifrån fältet att vi inte hade kommit tillbaka om det inte funnits lyft på vägen. Samma instruktör gjorde ett par timmar senare en rejält nervös landning med en elev när det just inte fanns lyft kvar och de hade för låg höjd för att landa korrekt. Han kom in vinkelrätt mot fältet längs halva banlängden och girade in för landning bara några meter över marken.
Idag är det dåligt väder så jag ska plugga en del..
Kommentarer
Postat av: Tony
http://www.incredible-adventures.com/migs/
Kör vapenkapabel kärra på skoj
Postat av: Nicole
Klart jag visste att det inte funkade på riktigt det där med peter.. först trodde jag det men sen så var det en sån kul grej att jag inte ville avslöja saningen så att jag kunde anvädna den på mina vänner först.. =)
Hur varmt var det i vattnet?
Vi har fått det supersoligt här hemma. verkligen toppen!
har du sett den nya chattfunktionen på FB?
Postat av: Anonym
Jag ska lägg upp bilder har ju inte kunnat än... =)
Trackback