Kallt och jävligt

Nu har det varit tyst här ett tag och det finns såklart en anledning till det. Det har helt enkelt inte hänt så mycket, fast det beror förstås på hur man ser det. Jag fick tillbaka tre stycken tentor efter lovet, två stycken gick helt åt skogen och en va strax över den gyllene gränsen.. vilket jag blev överlycklig för, den där över gränsen då. Det enda jag gör nu för tiden är att plugga och att gå omkring och fråga random folk, alternativt ringa random folk och fråga saker för att försöka förstå vad vi gör. Min binome har inte varit allför pigg på att hjälpa mig tråkigt nog, fick reda på en liten anledning häromdagen.. han gick om första året på den här skolan på grund av för låga betyg! Nu är det inget revolutionerande i sig, de flesta fransoser verkar ha gått om något år någonstans, det här är tunga studier.. men det hjälper ju inte mig att han är tvungen att kämpa för sina egna betyg. Jag vill i alla fall inte gå om ett år! Gjorde ett Gantt-schema för att få lite överblick i förrgår, det blev mastigt! Vi läser för tillfället 10 kurser samtidigt, borträknat badminton och ett projekt som inte riktigt dragit igång. Det är en usel bild men man ser utsträckningen i alla fall, det där är bara höstterminen (förutom franskan längst ner).



För övrigt har kylan kommit nu, det är tre minusgrader för tillfället och kylan biter sig till och med in i rummet, drog just upp elementet. Vi tröstar oss med att det ska bli 18 grader igen till veckan :) Nu ska jag till skolan och ha statistique i turbofart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0